Bicyklovanie zdravo a dobre

Krajinou za pohodou a zdravím

Výsledok pre kategóriu "Česká Kanada"

Ubytovanie v Jindřichovom Hradci

redakcia 0 Comments

Počas dovolenky v Českej Kanade som niekoľkokrát zašiel do Jindřichovho Hradca a mesto ma uchvátilo. Historické centrum, zaujímavé zákutia, ale aj Floriánova fontána, to ma vždy lákalo zaparkovať auto a prejsť sa uličkami, zastaviť sa na na chvíľu a posedieť na lavičke a len tak pozorovať mesto. Preto som hľadal možnosť ubytovania priamo v Jindřichovom Hradci, až sem pôjdem znovu na dovolenku.

Kanada česká cyklodovolenka ubytovanie

redakcia 0 Comments

Ak chcete do Kanady, nepotrebujete ani letenky ani lodný lístok a ani víza. Môžete totiž pohodlne navštíviť Českú Kanadu, prírodný park na rozhraní Vysočiny a Juhočeského kraja a využiť aj faktu, že leží na severorakúskej hranici a užiť si tak dovolenku v prekrásnej prírode. V Českej Kanade je veľa rôznych možností ubytovania nielen pre cykloturistov.

Cyklodovolenka 2014 XIV. – Rozlúčka s Jindřichohradeckom

redakcia 0 Comments

Nič netrvá večne a tak aj čas našej dovolenky v Českej Kanade sa pomaly naplnil. Pred nami bol posledný deň pobytu na Jindrichohradecku, deň rozlúčenie sa s týmto nádherným krajom a dalo by sa smelo povedať aj cyklistickým rajom. Ale ako vždy často v roku 2014 počasie veľmi cyklovýletom neprialo, takže naša rozlúčenie s týmto krajom jazdou na bicykli po najkrajších miestach, ktoré sme tu poznali, neprichádzalo do úvahy, keď nechceli sme posledný deň poriadne zmoknúť. Takže sme sadli do auta a vyrazili opäť do Jindřichovho Hradca, dáždniky pripravené.

Cyklodovolenka 2014 XIII. – Chlum cez Rakúsko – ďalší pokus

redakcia 0 Comments

Po stredajších technických problémoch a následnej náhradnej návšteve Starého Města pod Landštejnem sme vo štvrtok 28. augusta uskutočnili ďalší pokus vyjsť si na bicykli z Nové Bystřice do Chlumu u Třeboně cez Rakúsko. A ako sme písal minule, keď to nejde na západ priamo, pôjde to obchvatom na východ. Aspoň toho viac uvidíme 😉 A pretože nielen predpoveď, ale aj počasie samo sa ráno ukazovalo ako veľmi pekné, nebál som sa naplánovať trasu trochu dlhšiu, na celý deň.

Cyklodovolenka 2014 XII. – Pichnutá duša a všetko je inak

redakcia 0 Comments

Streda 27. augusta bola naplánovaná úplne inak, než ako to nakoniec dopadlo. Ako obvykle toto leto v Českej Kanade, dopoludnia bolo chladno a dážď, ale podľa predpovede mal dážď popoludní ustať a snáď aj vyjsť slniečko. Tak som si v pokoji na izbe pripravil trasu tak, aby sme všetko stihli do tmy prejsť aj keď vyrazíme na dnešný výlet o niečo neskôr. Ale poznáte to, plány sú plány a skutočnosť býva často oveľa pestrejšia.

Cyklodovolenka 2014 XI. – Česká Kanada z výšok je nádherná

redakcia 0 Comments

Po nedeľňajšom výlete autom sme zatúžili opäť sadnúť na bicykle a vychutnať si tunajšiu krajinu. Nášmu zámeru bola naklonená aj príroda a počasie sa vyjasnilo, tak som naplánoval výlet na hrad Landštejn, ktorý je naozaj kúsok od Nové Bystřice a tiež ďalšie vyhliadkové miesto, okolo ktorého už sme raz išli. Takže si Českú Kanadu prezrieme nielen zo sediel bicyklov, ale tiež sa na ňu pozrieme pekne zhora.

Cyklodovolenka 2014 X. – Dačice a Telč, mestá kde na vás dýcha história

redakcia 0 Comments

Tak nejako by mohol vyzerať slogan, popisujúci nedeľné výlet. Pôvodne sme chceli na bicykel, ale predpoveď počasia opäť sľubovala dážď, tak sme vyrazili autom trochu viac na východ, kde to malo zostať len pod mrakom. Ovšem nakoniec nič z toho nebola pravda. Ani slogan, ani počasie. Môžeme si urobiť čiarku, že sme tu boli, ale nadšenie sa nekoná. A nemôže za to len počasie. Z Nové Bystřice do Telče (a späť) je to na bicykli predsa len trochu ďaleko, aj keď ako celodenný výlet by sa to pojať dalo. Ovšem neviem koľko času by zostalo na prehliadku mesta a jeho pamätihodností. A tiež by som si to dokázal predstaviť v krajšom počasí, než bolo v nedeľu. Však uvidíte na fotkách za malý okamih. Pokračovať...

Cyklodovolenka 2014 VIII. – Cez Rakúsko do Chlumu a späť

Prvý piatok našej dovolenky na Jindrichohradecku sme sa vydali trochu nižšie. Aj keď všetko je relatívne. Z Nové Bystřice, ktorá leží asi 590 metrov nad morom, sme zišli do južných Čiech do Chlumu u Třeboně, ktorý má nadmorskú výšku 460 m, pritom doma sme niekde na 200 mn / m. To je rovnaký paradox, ako keď ideme na sever na Južnej Moravu. A aj keď som pôvodne plánoval ísť do vyšších polôh, aby som sa v sparnom lete ochladil, dnes sme sa išli trochu ohriať. Toto leto sa mi naozaj zdalo byť trochu zvláštnym. Vstali sme o trochu skôr, skontrolovali aktuálne počasie aj predpoveď na plánovanej trase a po výdatných raňajkách vyrazili juhozápadným smerom. Cestovný plán bol nabitý miestami, ktoré chceme dnes navštíviť. Pokračovať...

Cyklodovolenka 2014 VI. – Okolo „Moravské Hluboké“ a cez Kunžak, v znamení zimy a dažďa

redakcia 0 Comments

„… mráz, zima a chlad!“ Som si spieval skoro celý deň na tomto výlete refrén zo známej pesničky: „Mám malý stan“ – a nohy tak dlhé, ma na nohy ťahá, snáď zo všetkých strán. No lenže po utorkovom daždivom dni vyzerala predpoveď počasia na celkom solídny deň. Síce teploty okolo 15°C, ale bez dažďa, aj keď zamračené. Tak sme sa teplo obliekli a vyrazili z Nové Bystřice severovýchodne objavovať krásy Českej Kanady.

Cyklodovolenka 2014 V. – Do Jindřichovho Hradca lesom tam a cez dediny späť

redakcia 0 Comments

V pondelok po raňajkách v penzióne sme sa vydali na plánovaný výlet do Jindřichovho Hradca. Včera sme mesto navštívili autom a spoznávali ako peší turisti, dnes sme mali prozaickejšie plány. Potrebovali sme dovybaviť naše bicykle nejakými doplnkami a z internetového vyhľadávania som vedel, že v Jindřichovom Hradci je hneď niekoľko cyklopredajní-cykloservisy. A tak sme si urobili peknú vychádzku. Nechcel som skraja dovolenky zdolávať veľmi veľké stúpania, ani som nechcel absolvovať celú trasu tam a späť po úplne rovnakej ceste. Preto som prvú časť výletu volil skôr lesom.